المراكبي نت
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدي خدمات الكمبيوتر المراكبي نت و صناعة الشموع والرسم على الزجاج

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
الرسم على الزجاج في المراكبي نت وتسوق عبر النت معاها وديكور بيتك معانا هنا ادخل بسرعه
تجمع اسطول المراكبي الي موقع المراكبي نت
نقدم اجمل اهداء للموقع المراكبي نت لانه فيه كل جديد من برامج وحوارات مهمة
http://azharitv.net/index رابط الموقع

مشكلة عاطفية

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
smsmhabeb

مشكلة عاطفية Empty
مُساهمةموضوع: مشكلة عاطفية   مشكلة عاطفية Icon_minitimeالأربعاء يناير 23, 2008 7:55 am

[center]السؤال:

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:

أنا مرتبطة، وأعاني عدم الاهتمام ممن ارتبطتُ به، وفي ذات
الوقت معي زميل بالجامعة، لفت نظري جداً، وكان مهتماً بي أشد
الاهتمام؛ فتعلق قلبي به، وكنت لا أريد أن يعرف أنني مرتبطة،
ولكنه عرف، فابتعد عني، وأنا الآن أفكر فيه ومعجبة به.
ومع عدم معرفتي الشخصية به، أحب أن أراه، وأن أتكلم معه، مع العلم أن نفس هذه
القصة حدثت معي العام الماضي، مع زميل آخر، ولكنني أحسست أنها انتهت بانقطاع
رؤيتي له.
فهل ستنتهي الحكاية الثانية كما انتهت الأولى، مع العلم أنني سوف أراه لمدة 3
سنوات قادمة؟
وهل هذه الأحاسيس التي أحسها نحوه نتيجة لعدم اهتمام الشخص الذي ارتبطت به؟
مع العلم أنني عندما أبتعد عن هذا الزميل أحس أنني أحب الشخص الذي ارتبطت به
جداً، وأنني لا أستطيع أن أعيش مع أحد سواه، (خصوصاً أنه سوف يأتي لخطبتي
السنة القادمة، إن شاء الله).
أنا في أشد الحيرة، وأشك أن تجربتي مع هذا الزميل دليل على عدم حبي الحقيقي
للشخص المرتبطة به.
فما تفسيركم لهذه الحالة؟ وما أسبابها؟ وما هو علاجها؟
شوشو الشقية بنت الشرقية

شوشو الشقية بنت الشرقية

مشكلة عاطفية Empty
مُساهمةموضوع: شوشو الشقية بنت الشرقية   مشكلة عاطفية Icon_minitimeالثلاثاء يناير 29, 2008 10:13 pm

عزيزتى سومه
دة مجرد اعجاب بشخص مهتم بيكى وانتى زعلانه او حيرانه انه بعد عنك لما عرف انك مرتبطه طب ليه تخبئ عليه كدة كدة كان ها يعرف ولا انتى كنتى عامله الشخص دة استراحه لو يلى بتحبى يحس بيكى ويهتم وتنسي زميلك لمجرد حبيبك هايحس
لو مش حس هاتسيبي حبيبك وتاخدى زميلك انتى الان بتضحكى على روحك
يا عزيزتى الحب الحقيقي هو اولا حب الله والاهل والاقارب والحبيب
وقصة مجرد اعجاب بالاشخاص يلى بيهتموا بيكى مش اكتر المهم انتى عايزه ايه وعايزه مين بظبط
فكري الاول انتى عايزه ايه الحب لازم يكون بين الطرفين الاتنين يكمله بعض في كل شئ
يكونوا شخص واحد في الفرح والحزن والجرح والهم ومشكلهم تكون واحده
وبعدين يا سومه انتى بتقولى انك مرتبطه ياتره انتى بتحبي الشخص دة لو بتحبي صرحيه بكل يلى يدايقك منه قولى ليه على كل شئ جواكى وشوفي رد فعله ايه وانصحك بجد لو مش عمل اهتمام ليكى تانى ولا يلى كلامك انا بقولك ابعدي عنه ومش تستعجلى على قصة حب الصبر حلو يا جميل وفكري في مستقبلك الاهم الحب كدة كدة بيجئ والله

وبعديد الحيره يلى عندك دي من فراف حولى تــقـــربي لى ربنا اكتر واكتر
واتمناء منك الرد واعرف عملتى ايه
https://elmarakbynet.ahlamontada.com
النمرالاسود
النمر الاسود
النمر الاسود
النمرالاسود

مشكلة عاطفية Empty
مُساهمةموضوع: رد: مشكلة عاطفية   مشكلة عاطفية Icon_minitimeالخميس يناير 31, 2008 2:21 am

ببي بصى يا سومة فى الواقع اهم شئ هوا الصراحة فى كل حاجة وانا بايد رد شوشو بالظبط معا اضافة شئ بسيط بصى انتى لم تعرفى معنى الحب وانا اسف انى بقول كدة معا دليل انكى تقولى عندما تكونين معا زميلك تشعرى بانكى تحبية حب شديد ومعا العلم انكى مرتبطة وعلى الرغم عندما تذهبين بعيدا عن زميلك تشعرى بانكى تحبى خطيبك هل معنا ذلك حب لالا دى اسمو بالبلدى ضحك على الدئون ان قلبك لم يعرف من هوا حبيبو وانتى ذاتك لم تعرفى قلبك يحب من انتى لزم تخدى القرار بنفسك نحنو لم تعطيكى القرار بمعنى ان المحب هوا قلبك وان حبيبك هوا التى يخترهو قلبك ولو اخترار قلبك انسان يبقى لزم تفكرى مرة واتنين عشان تخدى القرار النهائى فى الحب بس لو انتى بجد كنتى صرحتى زميلك من الاول مكنشى ممكن اتعلق قلبك بية ودى فى حد زاتو اسمو خيانة ارتباطية طيب لم انتى دلوقتى وفى بداية المشوار وتعملى ذلك طيب بعد الزواج ماذا تفعلين ؟ وفى هذا الحوار لو علمتى انك خطيبك يخونك صدقنى انتى هتطلبى النهاية صح ولا انا غلطان طيب انتى بقى وانتى معاة تحبية وانتى معا زميلك تحبى زميلك طيب دى اسمو حب صدقنى دى انتى بتتحكى على نفسك واحب اقولك على حاجة من بنيا على صدق فهوا مرتاح البال ومن بنيا على غش فهوا دئما حيران احب اعرفك الصراحة فى كل شئ مريحة جدا لكى ولغيركك وبجد يا شوشو انتى ردك جميل جدا وانا اعجبت جدا بردك يا شوشو الصراحة مهدئة الى البال والقلب واتمنى ليكى يا سوسو انكى تختارى بقلبك صح مش غلط زى منتى بتعملى كدة حولى تهتمى بخطيبك شواية لان صدقنى لو الانسان الاتقى خطبتو بتهتم بية هوا كمان بيهتم بيها وتبادل المشاعر النمر الاسود فارس Mad
admin
Admin
Admin
admin

مشكلة عاطفية Empty
مُساهمةموضوع: رد: مشكلة عاطفية   مشكلة عاطفية Icon_minitimeالإثنين أبريل 21, 2008 1:01 am

انا معاهم يا سومة القرار قرارك في النهاية وللازم تفكري كويس انتي عايزة ايه وممكن طلعي مش بتحبي ولاده ولاده مش تستعجلي اوك وربنا يوفقك
https://elmarakbynet.ahlamontada.com

مشكلة عاطفية
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-